عملکرد بازارگردان پالایش یکم چگونه بود؟ | صدای سهامدار

اساسنامه دو صندوق دارایکم و پالایشی یکم چندی پیش اصلاح و به تصویب هیات دولت رسید. یکی از اصلاحات این بود که این دو صندوق دارای بازارگردان شوند. عملکرد بازارگردان صندوق پالایشی یکم چگونه بوده است؟
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵۷
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 01 January 2023
|
2222 بازدید

به گزارش بورس تابناک، علی قهرمانی | چندی پیش اساسنامه دو صندوق پالایش و دارا یکم اصلاح شد و به تصویب هیئت دولت رسید.

براساس این اصلاحات، این دو صندوق به صندوق سرمایه‌گذاری بخشی تبدیل شدند. همچنین، مدیریت دو صندوق یادشده از مدیریت غیرفعال به مدیریت فعال تغییر کرد و رکن بازارگردان نیز به صندوق‌های مزبور افزوده شد.

داوود رزاقی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین طی مصاحبه ای که داشتند اعلام کردند که یکی از صندوق‌های این شرکت به نام «صندوق نوین پیشرو» به عنوان بازارگردان صندوق پالایش یکم برگزیده شده است.

وی افزود: منابع مالی لازم که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است در اختیار بازارگردان صندوق پالایش یکم قرار خواهد گرفت تا بازارگردان این صندوق بتواند به تعهدات روزانه خود بپردازد.

طی اطلاعیه‌ای که دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ منتشر شد اعلام گردید که بازارگردانی پالایشی یکم از روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه آغاز خواهد شد.

عملکرد بازارگردان پالایشی یکم در این مدت چگونه بوده است؟

در ۲۴ آبان ماه سال جاری (روز آغاز به کار بازارگردان پالایشی یکم) قیمت پایانی هر واحد صندوق پالایشی یکم ۹۳۲۵۰ ریال بود که این میزان با رشد ۲.۷ درصدی در ۱۰ دی ماه سال جاری به ۹۵۷۸۰ ریال رسید.  

در ۲۴ آبان ماه NAV پالایشی یکم ۱۳۳۴۸۹ ریال بود و فاصله قیمت پایانی هر واحد تا NAV حدود ۴۰۲۳۹ ریال بود.  

در ۱۰ دی ماه NAV پالایشی یکم به ۱۴۱۱۳۴ ریال رسید و فاصله قیمت پایانی هر واحد تا NAV حدود ۴۵۳۵۴ ریال شد.  

این بدان معناست که در ۱۰ دی ماه فاصله قیمت پایانی هر واحد پالایشی یکم با NAV آن بیشتر از زمان شروع بازارگردانی شده است و این در حالی است که قرار بود با اضافه شدن بازارگردان این فاصله کم و کمتر شود؛ بنابراین می‌توان گفت که در این مدت بازارگردان این صندوق نتوانسته است آن گونه که باید سهامداران این صندوق را راضی نگه دارد.  

اگر شما هم سهامدار پالایشی یکم هستید لطفا در کامنت های زیر همین مطلب به این پرسش پاسخ دهید که آیا از عملکرد بازارگردان پالایشی یکم در این مدت رضایت دارید یا خیر؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات